Volgen

Het aanmaken van de UPA aangifte lukt niet?

Er kunnen diverse redenen zijn waarom u geen UPA kunt aanmaken, we noemen de voornaamste:

  • Er zijn werknemers waarbij de optie 'UPA' niet aangevinkt is op het tabblad 'Aangiftes' bij de werknemer. Vink de optie alsnog aan en probeer opnieuw de aangifte aan te maken.

  • U krijgt de melding: Nog niet alle werknemers zijn berekend die nog in dienst zijn in de aangifteperiode.
    Indien een werknemer wel in dienst was maar niet heeft gewerkt, dient de werknemer berekend te worden met de optie 'Deze periode geen verloning' (zie werknemerscherm tabblad 'Periode'). Bereken de genoemde werknemers en probeer opnieuw de aangifte aan te maken.

  • Er zijn werknemers uit dienst gemeld in de betreffende periode met als 'Reden uitdienst': 'Andere reden'. Deze wordt niet geaccepteerd in de UPA en geeft de foutmelding: Geen RdnEind. Achterhaal de daadwerkelijke reden of kies hier voor 'Van rechtswege'. Corrigeren van de berekeningen kan zonder terugzetten door middel van de optie: 'Menu Bulk' - 'Aanpassen velden'.
  • Er is geen PGGM Klantnummer ingevoerd op het tabblad 'Aangiftes' bij de werkgever, dit geeft de foutmelding: Geen RelNrAansl. Voer een aansluitnummer in, en probeer opnieuw de aangifte aan te maken.

 

 

 

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

0 Opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.