Volgen

Hoe verstuur ik een Pensioenaangifte?

Voordat de verzending naar het pensioenfonds gedaan kan worden, dienen eerste de inzendgegevens te worden ingesteld op organisatieniveau. Wanneer dit is gedaan is het aan te raden om bij de werkgever de aangiftes welke niet gedaan hoeven te worden te deactiveren. Dit kan via 'Digitaal beheer' - 'Instellingen' op werkgeverniveau.

Om de Pensioenaangifte te versturen ga naar 'Digitaal beheer' - 'Pensioenaangifte [uitvoerder]'.
De volgende uitvoerders zijn op dit moment gereed voor digitale aangifte via SalarFusion:

  • Syntrus Achmea
  • TKP Detailhandel
  • TKP Zoetwaren

Wanneer de juiste aanlevering is aangeklikt, verschijnt een overzicht met de ingezonden periodes. 
Door op de envelop te klikken wordt de wizard gestart om de Pensioenaangifte te versturen.

Tijdens stap 2 wordt de aangifte gecontroleerd, wanneer er fouten zijn gevonden zullen deze op het scherm verschijnen. Tevens kunnen de meldingen worden geprint.
Indien er geen fouten zijn gevonden wordt de Pensioenaangifte verstuurd.

In het overzicht verschijnt nu een V symbool, dit betekent dat de Pensioenaangifte correct is verstuurd en ontvangen door het pensioenfonds.

Mocht er een X symbool verschijnen, dan is de Pensioenaangifte niet verwerkbaar bij het pensioenfonds.
Klik dan op het X symbool om de foutmelding te tonen.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

0 Opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.