Volgen

Wat gebeurt er als ik een werknemer verwijder uit een administratie?

Zolang de werknemer niet is berekend en er nog geen aangiftes zijn gedaan voor de periodes waarin de berekeningen hebben plaatsgevonden kan een werknemer probleemloos worden verwijderd.

Problemen kunnen ontstaan op het moment dat een werknemer al in een aangifte loonheffingen is doorgegeven aan de belastingdienst. Als deze dan wordt verwijderd zal de betreffende aangifte op correctie komen en met de eerstvolgende aangifte zal de werknemer worden ingetrokken uit de aangifte.

Dit gebeurt bijvoorbeeld als een werknemer is aangegeven met een verkeerd BSN-nummer. U kunt dit via menu 'Bulk - Aanpassen velden' gemakkelijke aanpassen, WinSalar zal dan zorgen dat de juiste correctie in de aangifte loonheffingen zal plaatsvinden. Achter de schermen wordt de 'verkeerde' werknemer verwijderd en een nieuwe aangemaakt met het juiste BSN-nummer.

Let dus op! Soms lijkt het gemakkelijker om een bestaande werknemer te verwijderen uit een administratie en overnieuw te beginnen, dit wordt te strengste afgeraden! Om vervelende gevolgen te voorkomen is het vaak beter om in dat geval alle berekeningen terug te zetten en deze opnieuw te maken in de al bestaande werknemer. Neem bij twijfel contact op met de helpdesk.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

0 Opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.