Volgen

Hoe los ik verbindingsproblemen op?

Wanneer WinSalar de verbinding met het internet verliest zal het pakket bij bepaalde onderdelen een foutmelding en/of een waarschuwingsmelding tonen. Hieronder ziet u een paar voorbeelden:


Naast dat de oorzaak hiervan in de internetverbinding zelf kan liggen , zijn hiervoor andere oorzaken te noemen. 

Firewalls, virusscanners en andere software

Verbindingsproblemen ontstaan tevens door programma’s als firewalls, virusscanners en andere programma’s  die de toegang tot het internet kunnen blokkeren.

Deze software blokkeert op dat moment de verbinding tussen het pakket en het internet waardoor er foutmeldingen ontstaan omdat er geen informatie opgehaald kan worden.

Deze software dient ingesteld te worden zodat WinSalar toegang krijgt tot het internet.

Er is een groot scala aan programma’s die elk hun eigen instellingen en opties hebben met betrekking tot het beveiligen van de computer. Daarom kan er vanuit SALAR geen ondersteuning geboden worden voor het instellen van deze programma’s. Hiervoor adviseren we u contact op te nemen met uw systeembeheerder.

Een Terminal Server

Wanneer u WinSalar recent over heeft gezet van een lokale schijf naar een terminal server, dan dient het programma ook de vrijheid te krijgen om binnen dit netwerk verbinding te maken met het internet.

Als dit niet het geval is dan ontstaan er de zogenaamde ‘BEX’ foutmeldingen.

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

0 Opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.