Volgen

Hoe maak ik een PIA administratie aan?

In WinSalar dient de onderstaande volgorde aangehouden te worden voor het op een juiste manier aanmaken van een nieuwe PIA administratie.
Let wel! Dit geldt alleen voor een PIA  werkgever, niet voor "normale" werkgevers.

Maak een werkgever aan:

  • Klik (in het hoofdscherm van WinSalar) op de knop "Toevoegen". Deze wordt rechtsboven in het scherm weergegeven in het werkgeversinfo" gedeelte.
  • Vul de naam in van de werkgever.
  • Vervolgens verschijnt er een waarschuwing die bevestigd dient te worden
  • De database wordt aangemaakt.
  • In tabblad loontechnisch dient het werkgevertype op PIA gezet te worden. Door WinSalar wordt nu een tabblad PIA aangemaakt.
  • Alle tabbladen kunnen ingevuld worden. Doe dit zo volledig mogelijk.

Let op!

De tabel wordt (alleen bij PIA werkgevers) automatisch aangemaakt, dit gebeurt mede op basis van de instellingen in tabblad PIA  van de werkgever. Zodra een berekening is gemaakt kunnen de instellingen in tabblad PIA niet meer gewijzigd worden. Indien het noodzakelijk is deze instellingen te wijzigen dienen eerst alle berekeningen teruggezet te worden voor de wijzigingen doorgevoerd kunnen worden.

Maak een werknemer aan:

  • Klik (in het hoofdscherm van WinSalar) op de knop "Toevoegen", deze wordt rechtsonder in het scherm weergegeven in het "werknemersinfo" gedeelte.
  • Het werknemersscherm wordt geopend. Alle tabbladen kunnen ingevuld te worden.
  • In tabblad "Premies" dient bovenin een tabel geselecteerd te worden. Aan de hand van de geselecteerde tabel, wordt deze tabel automatisch met alle bijbehorende waardes aangemaakt. 

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

0 Opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.