Volgen

Waarom krijg ik foutcode 5124 in BAPI?

Wanneer deze melding optreedt, of een variant erop, is in de meeste gevallen een communicatiepoort gesloten of wordt deze geblokkeerd door de systeembeveiliging. Deze communicatiepoorten worden gebruikt voor communicatie met de belastingdienst, maar kunnen door een firewall, virusscanner of zelfs internetproviders worden afgesloten.

Standaard staat voor verzenden van de aangiftes poort 465 geselecteerd, maar als alternatief kunt u kiezen voor poort 587 of 25.

Voor het ontvangen van aangiftes staat standaard poort 993 geselecteerd, als alternatief kan hier poort 143 worden geselecteerd.

Als eerst controleert binnen BAPI en gaat u naar het menu 'Bestand- instellingen- BAPI-verbinding. U kunt hier de poorten aanpassen en zien welke open en gesloten zijn. Geeft deze instelling geen oplossing raden we u aan om contact op te nemen met uw systeembeheerder, zodat die bijvoorbeeld uw firewall of virusscanner kan nakijken.

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

0 Opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.