Volgen

Hoe gebruik ik het ESS gebruikers beheer?

Let op! Voordat u het ESS gebruikers beheer kunt gebruiken dient er eerst een werknemer met een opgeslagen emailadres aanwezig te zijn.

U kunt voor iedere werknemer (met een geldig emailadres) een ESS (Employee Self Service)  account aanmaken. Met dit account heeft de werknemer toegang tot een beveiligde omgeving waarin zijn salarisgegevens beschikbaar zijn.

Om een gebruiker toe te voegen gaat u naar de werkgever.

  • Klik in het zijmenu op 'DIGITAAL BEHEER'
  • klik op 'ESS gebruikers beheer'


U komt in het onderstaande scherm terecht:

 

Om een gebruiker toe te voegen klikt u op het plus-icoon rechtsonder in beeld.
(Wanneer er nog geen werknemers accounts aanwezig zijn kunt u ook klikken op de regel 'Voeg ESS accounts toe')

 

Gebruikersbeheer4.png


U krijgt een scherm te zien waarin alle werknemers die binnen de werkgever beschikbaar zijn worden getoond.

  • Plaats een vinkje voor de werknemer(s) die u toegang tot de ESS omgeving wilt geven
  • Klik op 'Opslaan'


Geef in het scherm dat verschijnt de volgende verplichte gegevens in:

- Gebruikersnaam
(Standaard kan hier het emailadres worden geselecteerd dat bij de werknemer is ingevoerd bij 'BASISGEGEVENS'. Is dit niet het emailadres dat u als login wilt gebruiken dan kunt u klikken op het + symbool om een nieuwe toe te voegen)

- Wachtwoord
- Bevestig wachtwoord

(Wanneer u het wachtwoord automatisch wilt laten genereren klikt u op de knop 'Genereer wachtwoord')


Wanneer alle verplichte velden zijn gevuld zullen de knoppen in de blauwe balk boven in het scherm groen oplichten. Klik op één van deze twee knoppen om de gegevens op te slaan en het invoerscherm te sluiten.

  • Opslaan - Sla de gegevens op
  • Opslaan en verzenden - Sla de gegevens op en zend deze direct per mail naar de gebruiker

Klik op 'Annuleren' om het scherm te sluiten en de gemaakte wijzigingen ongedaan te maken.

Nadat u de gegevens heeft opgeslagen komt u weer in het overzicht terecht waar de toegevoegde gebruiker op een nieuwe regel wordt getoond.

 

U kunt via dit scherm ook de toegang tot het account beheren door een status in te stellen.
De volgende statussen zijn beschikbaar:

Actief
De gebruiker kan inloggen en heeft toegang tot de organisatie

Geblokkeerd
De gebruiker kan niet inloggen omdat de toegang is geblokkeerd door de organisatie admin.

Buitengesloten
De gebruiker heeft zichzelf buitengesloten door bijvoorbeeld het wachtwoord te vaak verkeerd in te geven.


Om wijzigingen te maken aan een account plaatst u een vinkje in het vakje dat aan het begin van de regel wordt getoond.
Beweeg daarna met uw muis over het gele plus-symbool rechtsonder in beeld.

 


Activeren
Maak het account actief. Gebruik deze optie wanneer het account geblokkeerd is.

Blokkeren
Blokkeert de toegang tot het account voor de werknemer.

Wachtwoord wijzigen
Open het instellingenscherm van het account om een nieuw wachtwoord in te stellen. Tevens kan hier ook de accountstatus worden aangepast.

Accounts toevoegen
Via dit scherm kunt u nieuwe accounts toevoegen.


De geactiveerde werknemers kunnen vervolgens inloggen op hun persoonlijke ESS omgeving via het webadres https://www.werknemerlogin.nl/.

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

0 Opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.