Volgen

Hoe gebruik ik het ESS gebruikers beheer?

Let op! Voordat je het ESS gebruikers beheer kunt gebruiken dient er eerst een werknemer met een opgeslagen e-mailadres aanwezig te zijn.

Je kunt voor iedere werknemer (met een geldig emailadres) een ESS (Employee Self Service)  account aanmaken. Met dit account heeft de werknemer toegang tot een beveiligde omgeving waarin de salarisgegevens beschikbaar zijn.

Om een gebruiker toe te voegen ga je naar de werkgever.

  • Klik in het menu op 'DIGITAAL BEHEER'
  • Klik op 'ESS gebruikers beheer

Om een gebruiker toe te voegen klik je op het plus-icoon rechtsonder in beeld.
(Wanneer er nog geen werknemers accounts aanwezig zijn kun je ook klikken op de regel 'Voeg ESS accounts toe')

Je krijgt een scherm te zien waarin alle werknemers die binnen de werkgever beschikbaar zijn worden getoond.

  • Plaats een vinkje voor de werknemer(s) die je toegang tot de ESS omgeving wilt geven
  • Klik op 'Opslaan'

Geef in het scherm dat verschijnt de volgende verplichte gegevens in:

- Gebruikersnaam
(Standaard kan hier het e-mailadres worden geselecteerd dat bij de werknemer is ingevoerd bij 'BASISGEGEVENS'. Is dit niet het e-mailadres dat je als login wil gebruiken dan kun je klikken op het + symbool om een nieuwe toe te voegen)

- Wachtwoord
- Bevestig wachtwoord

(Wanneer je het wachtwoord automatisch wil laten genereren klikt u op de knop 'Genereer wachtwoord')



Wanneer alle verplichte velden zijn gevuld zullen de knoppen in de blauwe balk boven in het scherm groen oplichten. Klik op één van deze twee knoppen om de gegevens op te slaan en het invoerscherm te sluiten.

  • Opslaan - Sla de gegevens op
  • Opslaan en verzenden - Sla de gegevens op en zend deze direct per mail naar de gebruiker

Klik op 'Annuleren' om het scherm te sluiten en de gemaakte wijzigingen ongedaan te maken.

Nadat je de gegevens hebt opgeslagen kom je weer in het overzicht terecht waar de toegevoegde gebruiker op een nieuwe regel wordt getoond. 

Je kunt via dit scherm ook de toegang tot het account beheren door een status in te stellen.
De volgende statussen zijn beschikbaar:

Actief
De gebruiker kan inloggen en heeft toegang tot de organisatie

Geblokkeerd
De gebruiker kan niet inloggen omdat de toegang is geblokkeerd door de organisatie admin.

Buitengesloten
De gebruiker heeft zichzelf buitengesloten door bijvoorbeeld het wachtwoord te vaak verkeerd in te geven.

Om wijzigingen te maken aan een account plaats je een vinkje in het vakje dat aan het begin van de regel wordt getoond.
Klik daarna op het plus-symbool rechtsonder in beeld.

Activeren
Maak het account actief. Gebruik deze optie wanneer het account geblokkeerd is.

Blokkeren
Blokkeert de toegang tot het account voor de werknemer.

Wachtwoord wijzigen
Open het instellingenscherm van het account om een nieuw wachtwoord in te stellen. Tevens kan hier ook de accountstatus worden aangepast.

Accounts toevoegen
Via dit scherm kun je nieuwe accounts toevoegen.

De geactiveerde werknemers kunnen vervolgens inloggen op hun persoonlijke ESS omgeving via https://www.werknemerlogin.nl/.

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

0 Opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.